ثبت نام در مازراتی خودرو
ر سال ۱۹۳۷ سه برادر مازراتی، سهام خود را به شرکت آدولفو اورسی واگذار کردند،
اما بهعنوان مهندس، در تولید خودرو در این شرکت، به کار خود ادامه دادند.
در این زمان نیز شرکت مازراتی همچنان به تولید
خودروهای مسابقهای میپرداخت، که در مسابقات رالی نیز موفقیتهای زیادی به دست آورد.
مازراتی حتی در برابر غولهای خودروسازی آلمانی مانند ثبت نام در مازراتی خودرو
مرسدس بنز و آتو یونیون در سالهای ۱۹۳۹ و ۱۹۴۰ هم موفقیتهای فراوانی را کسب کرد.
یکی از خودروهای موفق مازراتی در مسابقات رالی، خودروی مازراتی سیتیاف۸ بود،
که موفق به کسب عنوان قهرمانی در مسابقات گرند پریکس شد.
با شروع جنگ جهانی دوم، مازراتی هم مانند دیگر خودروسازان،
به تولیدات جنگی پرداخت و خودروی نظامی وی۱۶ را برای رهبر وقت ایتالیا؛
بنیتو موسولینی تولید کرد. وی۱۶ اندکی پیش از آن ک
فردیناند پورشه شروع به تولید اتومبیل فولکسواگن برای آدولف هیتلر نماید،
تولید گردید. با پایان جنگ، شرکت تولیدات عادی خود را از سرگرفت
و خودروهای سری مازراتی ای۶ را به بازار عرضه کرد.
در ادامه، شرکت مازراتی با جذب متخصصان، بیشتر تمرکز خود
را روی ماشینهای مسابقهای قرار داد. در این دوران علاوه بر
خودروهای مسابقه، اتومبیلهای ۴سیالتی، ۸سیالتی و معروفترین خودروی آن دوره خود یع
نی ای۶جیسیاس را هم تولید و عرضه کرد. سال ۱۹۵۷ تیم مازراتی با خودروی مازراتی ۲۵۰اف ت
وانست موفقیت چشمگیری را به دست آورد.
از دیگر خودروهای مازراتی در این زمان میت
ان به مدلهای مازراتی ۲۰۰اس، مازراتی ۳۰۰اس، مازراتی
ثبت نام در مازراتی خودرو
۳۵۰اس، مازراتی ۴۵۰اس و مازراتی تیپو ۶۱ تا سال ۱۹۶۱ اشاره کرد.
مازراتی پس از سال ۱۹۵۷ از تولید خودروهای
مسابقهای کاست و تمرکز خود را روی خودروهای کلاس
های دیگر معطوف کرد و اولین خودروی ۶ سیلندر خود،
بنام مازراتی ۳۵۰۰ را تولید نمود، که از بدنهای تمام
آلومینیمی ساختهشده بود. در سال بعد نمونه ۸ سی
لندر با همان طراحی قبلی ساخته شد، که تحت
نام مازراتی ۵۰۰۰ جیتی به بازار عرضه گردید.
خودروی بعدی این شرکت مازراتی سبرینگ نام دا
شت و در سال ۱۹۶۲ رونمایی شد. یک سال بع
د در ۱۹۶۳ خودروی کوپه مازراتی میسترال وارد
بازار شد، که در ۱۹۶۴ طرح اسپایدر آن نیز ساخت
ه شد، که هر دو مدل توسط پیترو فروا طراحی شدهبود.
فروا در سال ۱۹۶۳ نخستین خودروی ۴ در مازراتی ر
ا نیز طراحی نمود که با نام مازراتی کواتروپورو روانه بازار شد.
در ۱۹۶۷ مدل دو صندلی مازراتی گیبلی طراح
ی گردید.
مالکیت سیتروئن[ویرایش]
سال ۱۹۶۸ مازاراتی توسط شرکت فرانسوی سیتروئن خریداری شد و نخستین خودروی آن، تحت مدیریت سیتروئن، در سال ۱۹۶۹ ارائه شد، که مازراتی ایندی نام داشت. در ادامه، سال ۱۹۷۱ خودروی مازراتی بورا به تولید انبوه رسید.
بلافاصله مدلهای مازراتی تحت مدیریت سیتروئ
ن، یکی پس از دیگری طراحی و تولید گردید، ک
ه شامل: مازراتی مراک، مازراتی کمسین و مازرات
ی کواتروپورو ۲ بود.
با شروع بحران نفتی سال ۱۹۷۳ و در پی گران
شدن قیمت بنزین و افت بازار جهانی خودرو، ت
رمز توسعه شرکت مازراتی و سیتروئن کشید
هشد و تا بدانجا پیش رفت، که سیتروئن تا آ
ستانه ورشکستگی در ۱۹۷۴ قرار گرفت.
ثبت نام در مازراتی خودرو
در ۲۳ می ۱۹۷۵ پس از ادغام دو شرکت پژو و سیتروئن و تأسیس کمپانی جدید پژو سیتروئن، مدیریت جدید تصمیم به واگذاری شرکت مازراتی گرفت.